Villkor

Webbshopen drivs av Tiranius AB med organisationsnummer 556986-8531, nedan omnämnt ”Begagnadevitvaror.se” eller ”vi”. Alla varor är begagnade och säljes utan produktmanual.

Garantivillkor

Begagnadevitvaror.se lämnar sex (6) månaders maskinell garanti fr.o.m. köpdatumet på alla varor. I första hand reparerar vi varan och i andra hand byter vi ut varan mot en likvärdig. Vill du anmäla ett garantiärende är du välkommen att kontakta oss på info@begagnadevitvaror.se och uppge ditt ordernummer. Var vänlig och beskriv felet så noggrant som möjligt. Skicka ej tillbaka varan förrän du har fått bekräftelse. Begagnadevitvaror.se kompenserar kunden för returfrakten i efterhand i det fall det är fel på varan. Notera att felsökningsavgift samt fraktkostnader debiteras kunden i det fall varan visar sig vara felfri. Reparationer ska endast utföras av behöriga fackmän, detta ska kunna styrkas vid ett eventuellt garantiärende. Begagnadevitvaror.se ansvarar ej för utebliven vinst, ökade utgifter eller andra kostnader som uppkommer p.g.a. garantiärendet.

Garantin gäller inte

Vid vårdslös hantering av våra produkter som medfört skada. Då produkten har hanterats av obehörig lekman.

Konsuments (privatperson) ångerrätt vid distansavtal

Ångerrätt i 14 dagar från den dag konsumenten har mottagit varan i enlighet med lagen (2005:59) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal. Ångerrätten gäller endast om varan är i oförändrat skick.  Vill du ångra ditt köp är du välkommen att kontakta oss på info@begagnadevitvaror.se och uppge ditt ordernummer. Vid retur står konsumenten själv för returkostnaden och ansvarar för att produkten paketeras väl och når oss oskadad. Vid eventuellt återköp betalas köpesumman tillbaka inom 30 dagar.

Köpvillkor för företag   

Ångerrätten gäller inte för företag i enlighet med köplagen.

Reklamation

Tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Kunden ska kontakta oss inom skälig tid, senast två månader från upptäckt. Vill du reklamera en vara är du välkommen att kontakta oss på info@begagnadevitvaror.se och uppge ditt ordernummer. Var vänlig och beskriv felet så noggrant som möjligt. Begagnadevitvaror.se kompenserar kunden för returfrakten i efterhand i det fall det är fel på varan. Notera att felsökningsavgift samt fraktkostnader debiteras kunden i det fall varan visar sig vara felfri. Reparationer ska endast utföras av behöriga fackmän, detta ska kunna styrkas vid en eventuell reklamation. Begagnadevitvaror.se ansvarar ej för utebliven vinst, ökade utgifter eller andra kostnader som uppkommer p.g.a. reklamationsärendet.

Transport och leverans

Varorna skickas från vårt lager inom 1-3 arbetsdagar efter det att ordern har bekräftas. Varorna levereras med Postnord. Upptäcker du skador på paketet ska du omedelbart anmäla detta till postkontoret och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Om du upptäcker att varan har blivit skadad i leveransen när du packar upp den ska detta snarast möjligt meddelas oss.

För ej uthämtade paket gäller följande

PostNord MyPack Collect (postpaket) debiteras 500 kr. 

PostNord MyPack Home (hem och företagspaket) debiteras 500 kr. 

SMS-utskick 

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. 

GDPR

Vi behöver spara och behandla personuppgifter om kunden: namn, efternamn, adress, personnummer, telefonnummer och e-mailadress. Syftet med en sådan behandling är för att kunna veta vem kunden är, vart varan ska skickas och om vi behöver komma i kontakt med kunden. Vi tillämpar vid var tid gällande integritetslagstiftning vid all behandling av personuppgifter. Den rättsliga grunden för att behandla dina personuppgifter är aktuellt köpavtal. Dina uppgifter kommer att sparas i sju år i enlighet med bokföringslagen.

De personuppgifter vi behandlar om dig delas med Skatteverket vid begäran. Vi kan även komma att dela dina personuppgifter med en tredje part, förutsatt att vi är skyldiga att göra så enligt lag. Däremot kommer vi aldrig att överföra dina uppgifter till ett land utanför EU.

Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter. Detta gör du enklast genom att kontakta oss på info@begagnadevitvaror.se. Om du har klagomål på vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att vända dig till Datainspektionen.  

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

- Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

Få alltid hem varan innan du betalar

Betalningstid - alltid 14 dagar

Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

Ladda ner dina fakturor från klarna.se

Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

- Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

Få alltid hem varan innan du betalar

Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet

Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura

Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad

En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp

Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor

Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

 

 

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen